Ligastart

De stora Europeiska ligorna drar snart igång. Bayern lär troligtvis ta hem Bundesliga igen. De verkar kunna köpa i stort sett vilka spelare de vill från övriga tyska klubbar. I England lär det återigen stå mellan United och Chelsea. Eftersom Ronaldo beslutat sig för att stanna ytterliggare en säsong i Manchester ser jag United som knappa favoriter. Där bakom lär Liverpool och Arsenal slåss om tredjeplatsen. Jag tror att det blir Pool som tar hem den.

I La liga lär det även där stå mellan samma lag som vanligt, dvs Barca och Real (jag vet att Villarreal blev tvåa föregående säsong). Min gissning är att det firas i Madrid i mitten av maj. Slutligen lite kort om Serie A. Inter har vunnit de senaste två säsongerna och lär troligtvis göra det igen. Noterbart är att det andra Milanolaget, Milan har två misserabla säsonger bakom sig. Säsongen 06/07 var de hela 28 poäng efter Inter, ett försprång som 07/08 "bara" var 21 poäng. I stället är Roma det lag som utmanat Inter de senaste åren och mycket tyder på att de blir värsta utmanarna även i år.

Hur kommer det då att gå för mina lag?
Eintracht Frankfurt kommer kriga sig kvar i Bundesliga. Southampton håller sig kvar i The Championship samt Sampdoria slutar sexa och får ut och spela i Europa även kommande säsong. Mitt kära Betis brinner jag dessvärre inte för så mycket längre men de kan gott hålla sig kvar i La liga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0