Flyttfågeln Vieri



Var finns hjärtat Christian?

Eftersom en vän till mig är ett stor fan av denna "muntre forward" har det inneburit att även jag haft äran att följa hans karriär. Även om inte jag dyrkar honom som ovannämnde gör så måste jag erkänna att han är (var?) en mycket vass målskytt.

Dock finns det enligt mig andra saker som gör att han är värd en egen liten notis. Han har nämligen under sin proffskarriär representerat följande klubbar: Torino, Pisa, Ravenna, Venezia, Atalanta, Juventus, Atl Madrid, Lazio, Inter, Milan, Monaco, Sampdoria och Fiorentina. 13 st!

Förutom tiden i Inter har "Bobo" aldrig representerat en förening i mer än en säsong. Sommaren 07 tecknade han ett kontrakt med "mitt lag" Sampdoria, detta kontrakt revs dock efter en dryg månad på grund av  "avsaknad av nödvändiga förutsättningar för ett proffesionellt samarbete". 

Anledningen till att jag valt att ta upp ämnet just nu är han skapat stora rubriker i sitt hemland efter att återigen skrivit på för Atalanta, klubben han lämnade efter endast sju matcher.

Var finns hjärtat när han under sin karriär representerat båda Turinklubbarna Torino och Juventus samt gått från Inter till Milan? Man skall ha i åtanke att dessa klubbyten skett i ett land där fotboll klassas som religion.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/italien/article2870007.ab

Kommentarer
Postat av: Arga-Sören!

En kille som vet att livet e värt att leva!

Hade lätt tagit budet att få spela i 13 olika klubbar istället för att gneta här på järnverket.

2008-07-07 @ 00:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0