Snart premiär

Mitt kära Hv hade ispremiär i går, vilket innebär att elitseriepremiären närmar sig.
Jag har därför kollat igenom de vanligaste "spelsidorna" och jämfört deras odds på vilket lag som skall ta hem SM-guldet i april.

Jag kom fram till följande:

                             Expekt      Ladbr.     Unibet

Hv                          4.5              4            5.25

Frölunda                   5               5            5.25

MoDo                       5               7             6

Färjestad                 5.5             5.5         5.75

Linköping                 7.5             7           7.5


Mina personliga tankar:

Jag anser att både Hv och Frölunda är klart spelbara till oddsen som erbjuds på Unibet. Färjestad är svårbedömda, Linköping likaså. MoDo är det lag jag tror minst på av de fem. För övrigt så erbjuder Ladbrokes möjligheten att spela på vilket lag som vinner serien. Oddsen är identiska. Enligt mig är risken att en outsider vinner serien mycket lägre än att laget lyckas skrälla i ett slutspel. Hade jag haft en slant över så hade jag spelat på samtliga ovanstående lag utom Örnsköldsviks stolthet. Det blir iofs ingen större vinst men serien blir iaf spännande att följa.

Och nej, jag anser inte att något lag utöver dessa fem kan ta hem guldet.

Kommentarer
Postat av: Arga-Sören!

Kan man få en uppskattning på vad sannolikheten är att nån av Hv,Lhc,Fbk,Frölunda vinner grundserien?

2008-07-29 @ 22:06:08
Postat av: Nilsson

Självklart kan du det min trogne läsare. Skulle uppskatta den till ca 90-95 %.

2008-07-30 @ 15:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0