Bara rosa kvar...



Hur fan tänker FBK`s klubbledning (för jag antar att det är de som bestämmer vilka färger klubben har på sina matchställ)?

När jag började följa elitserien spelade Pekka & Co i rött, vitt och grönt. Men när Löfbergs lila pumpade in pengar i föreningen fick värmlänningarna inte bara en ny hall utan "tvingades" dessutom att spela i lila och gult. För bara någon säsong sedan lämnade klubben dessa otroligt obehagliga färger och har sedan dess spelat i ställ som dominerats av svart och vitt. Nu har dock klubbledningen gått ut med att FBK vid ett tiotal tillfälle under kommande säsong skall spela i grönt. Hur tänker dom?

Nej tacka vet jag blått, vitt och gult...

Kommentarer
Postat av: Sören!

Inte alla som säkrar sin ekonomi med Lampenius-konserter. Smart drag av Sveriges bästa lag, som än en gång visar att rikast är bäst!



Ps! Apropå Rosa så tror jag i detta fall att det är så att en viss Johan D har den färgen patenterad, åtminstone vad det gäller off-rink!

2008-06-30 @ 17:52:07
Postat av: Nilsson

Min vän "Tysken" har följt Kung Johans uppväxt och hävdar att han endast klär sig i svart.



Vad det gäller "rikast är bäst" förstår jag inte riktigt vad du syftar på. Menar du, desto fler tröjbyten, desto bättre lag?



Sören, jag antar att du inte är en riktigt trogen supporter. Hade du varit det så hade du nog blivit upprörd över att behöva köpa ny matchtröja inför varje säsong för att lyckas passa in i Wolfpack.

2008-06-30 @ 19:51:04
Postat av: Arga-Sören!

Jag menar, fler tröjbyte mer souvenir-försäljning vilket leder till bra ekonomi som i sin tur används till de bästa köpen och lönerna! Alla stora lag använder sig av detta nuförtiden, HV är inte ett av dom!



Sköter gladeligen en ny väldesignad fbk-tröja var säsong, de gamla pryder mina väggar och är sann konst.



"Tyskar" VILL att alla ska klä sig i svart.

2008-07-01 @ 11:10:34
Postat av: Nilsson

Vad jag vet är FBK det enda laget i elitserien som bytt färg mer än en gång de senaste 20 åren. Att laget dessutom gjort det 3-4 ggr tycker jag verkar vara lite väl i överkant.



Min tyske vän låter hälsa att Hv´s kapten skulle klä bättre i rosa än FBK`s..

2008-07-01 @ 17:54:46
Postat av: Arga-Sören!

##Min tyske vän låter hälsa att Hv´s kapten skulle klä bättre i rosa än FBK`s..##



Det är vi bara stolta över!

2008-07-01 @ 19:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0